Een mooi debuut, het smaakt naar meer!

Je@net 20 november 2019
Gedurende het eerste deel van dit boek worden twee verhaallijnen gevolgd: dat van docent Lelle die zijn dochter Lina zoekt die 3 jaar geleden verdwenen is, en dat van Meja die met haar labiele moeder onlangs in deze uithoek van Zweden is komen wonen. In dit eerste deel leren we alle personages kennen, de sfeer is duister en je voelt de onderhuidse spanning van naderend onheil.
Als in het tweede deel Meja na de zomervakantie naar de school gaat waar Lelle lesgeeft, komen de twee verhaallijnen samen. Hier wordt de spanning ook goed opgebouwd en komt de zoektocht van Lelle naar zijn dochter en de zoektocht van Meja naar een gezin om bij te horen tot een eind.
Wat heeft Stina Jackson de desolate omgevingssfeer in dit verhaal goed weten te treffen met personages die zich even eenzaam en triest voelen. Heel erg mooi gedaan, dit debuut smaakt naar meer!

Meer recensies van Je@net