Spannend en met een verrassende ontknoping!

Je@net 06 februari 2023
Moederweelde – Hetty Kleinloog

De nieuwe directeur van het Rijksmuseum, Amanda Nelom, krijgt de schrik van haar leven wanneer ze een dreigbrief ontvangt. Daarin staat dat binnen tien dagen een van de schilderijen uit de collectie vernietigd zal worden. Lisa en Kat Kauffmann krijgen de zeer vertrouwelijke opdracht om uit te zoeken wie er achter deze misselijke zaak zit, zodat een grote ramp voor het museum voorkomen kan worden.
Tegelijkertijd hebben de zusjes ook zo hun persoonlijke problemen. Kat wil nieuwe vrienden maken en ontdekken wat haar seksuele identiteit is. Lisa voelt haar biologische klok tikken en haar kinderwens groeit, terwijl haar vriend Eric toch duidelijk te kennen heeft gegeven daar niet in mee te willen gaan.

Moederweelde is deel drie in de serie over de zusjes Kauffmann die samen een bedrijfsrecherchebureau in hartje Amsterdam hebben. De zussen zijn elkaars tegenpolen, maar vullen elkaar daardoor ook heel goed aan.

De cover is wederom een plaatje met deze keer een prachtige foto van het Rijksmuseum.

Door de korte hoofdstukken en de prettige, humoristische schrijfstijl leest het boek vlot. Het verhaal speelt zicht voornamelijk af in Amsterdam en de beschrijving is zo beeldend, dat ik na het lezen van het boek het idee had inmiddels zelf mijn weg te kunnen vinden in onze hoofdstad!

De spanning wordt goed opgebouwd en de twee verhaallijnen zorgen voor verrassende plotwendingen en een ontknoping die je niet direct ziet aankomen.

De boeken zijn prima los van elkaar te lezen maar de privélevens van de zussen, met daarbij hun groei en ontwikkeling, spelen een grote rol. En omdat de serie ook té leuk is om niet helemaal te lezen, raad ik je toch aan om lekker met deel één te beginnen en te genieten van elk boek. Ik kijk ondertussen uit naar het volgende deel!

Meer recensies van Je@net