Jente de Bondt-2246 18 november 2003
Jane Martello, ons hoofdpersonage, ontdekt bij toeval een 25 jaar oud lijk in de tuin van het buitenverblijf van de Martello’s. Het betreft het lichaam van de 25 jaar geleden verdwenen Natalie Martello (destijds het beste vriendinnetje van Jane). Door deze vondst worden oude weggestopte familiegeheimen weer opgerakelt en geraakt de hele familie in een soort trance van het hele gebeuren. Jane wil de waarheid achterhalen maar heeft juist een stukgelopen huwelijk achter de rug, eet niet goed en drinkt bovendien te veel. Ze staat dus emotioneel enorm onder druk en besluit zich tot een psycholoog te wenden om samen met hem haar gedachtegang op een rijtje te zetten. Alex (de psycholoog) probeert haar te helpen en graaft mee in haar verleden, zo komt er een verschrikkelijk verhaal aan het licht. Maar Jane is met deze ontknoping niet helemaal tevreden en ze zoekt verder naar het hoe en waarom van deze misdaad. Zo ontdekt ze fouten in het verhaal dat ze bij Alex had gevonden. Misschien is de moordenaar dus wel niet degene die zij had verwacht…

Het einde van het verhaal is wel onverwacht, het hele boek had wat meer zoals het einde moeten zijn, dan was het veel beter en spannender geweest. Veel te saai! De andere boeken zijn veel beter.