Onwijs gruwelijk goed boek

Jessica 21 november 2019
Kim, Kim, Kim, wat doe je me aan ?!

Eergister "Ravenzwart bloed" opnieuw opengeslagen. Vorige week was zo hectisch, ik heb hem helaas aan de kant moeten leggen. Daarna elke dag aan je boek gedacht. Toen ik hem eenmaal weer op kon pakken bleef ik maar lezen, ik kon gewoon niet meer stoppen. Tot bladzijde 186 kwam ik doordat ik gewoonweg in slaap viel. In between huizen op het moment dus was doodop. Gisteravond nadat de kids op bed lagen het boek weer opgepakt. Ik zei tegen vriendlief dat die hoe dan ook uit ging. Helaas lukte dit weer niet. Wederom te moe.. Vannacht werd ik wakker om half 1, kon de slaap niet meer vatten, gelukkig had ik je mee naar bed genomen. En toen ging je boek in 1 ruk uit.

Wat kan jij pennen zeg ! Compleet meegezogen in je verhaal.. Ik zat echt even in de wereld van Tess, we waren even 1. Er ging tijdens het lezen zoveel door mij heen, zoveel verschillende emoties. Maar het ergste is in mijn ogen nog wel dat ik weet dat het werkelijkheid kan wezen. Het zouden zomaar je buren kunnen zijn. Het zou zomaar die stille jongen/meisje bij mn kids in de klas kunnen zijn. Of het kind wat altijd alleen voor het raam naar buiten zit te staren.. Degene die op school vreselijk gepest word omdat hij/zij zo buiten de boot valt..

Ik dacht te weten hoe het in elkaar stak. Je creëert toch je eigen idee gaandeweg. Ik zat ernaast.. Het einde zag ik niet aankomen, daar werd ik totaal verrast.. Top gedaan !

Een heel heftig en zwaar onderwerp, waar nooit genoeg aandacht aan besteed kan worden. Ik zou willen dat ik al die kids kon helpen.. Evenals An an Arie.. Helden !

Teveel lopen we met onze oogkleppen op, en bestaan de problemen van andere voor ons niet. We denken wel aan de kids die het ondergaan maar durven vaak geen stappen te ondernemen. Of weten niet hoe. Het word tijd dat wij wat meer op elkaar gaan letten. Weg die oogkleppen ! Geef slachtoffertjes van misbruik weer het vertrouwen in de medemens, hulpinstanties terug. Help ze bouwen aan een mooi verder leven, zorg dat ze de liefde krijgen die ze nodig hebben..

Ja Kim, ik koester mijn 3 wondertjes.. Zo hard, elke dag.. Nu een beetje extra.....

Van mij zonder twijfel 5 dikke sterren

Gewoon omdat het zo'n mooie is :

“Safety and security don't just happen, they are the result of collective consensus and public investment. We owe our children, the most vulnerable citizens in our society, a life free of violence and fear.”

Meer recensies van Jessica