Bizar en absurd

Jetske Holtrop 12 september 2014
Een verhaal over een Zuid-Afrikaans meisje dat de meest bizarre avonturen beleefd.

Heel veel meer kan ik er als korte samenvatting niet van maken want meer is het niet.. Dit boek is zo doorspekt met bizarre absurditeiten dat er van humor en hilariteit geen sprake kan zijn, maar eerder van een wreedheid die erg ver gaat, en dat gebaseerd op een stuk verleden van Zuid-Afrika.

Ook het gebruik van de vreemde benamingen van de karakters is geen humor maar een steeds terugkerende irriterende factor, en worden de karakters allemaal zo neergezet dat ze eigenlijk geen van allen sympathiek overkomen.

Het meest bizarre van al is nog wel dat je zo'n bizar boek schrijft met een zo alledaags "en ze leefden nog lang en gelukkig" slot.

Meer recensies van Jetske Holtrop