Waarom belt hij niet? Er is iets vreselijks met hem gebeurd. Zoals doodgaan. Misschien niet helemaal. Alhoewel, waarom ook niet?

Sarah Mackey, een vrouw van midden dertig ontmoet tijdens haar vakantie in Engeland de man van haar dromen en ze brengt zeven dagen met hem door. Ze worden verliefd en Sarah is ervan overtuigd dat ze voor altijd bij elkaar zullen blijven. Dan vertrekt hij op reis naar Spanje en belooft dat hij zal bellen maar dit gebeurt niet. Hij laat niets van zich horen. Hij lijkt van de aardbodem verdwenen te zijn. Wanhopig probeert Sarah te achterhalen waarom hij niets meer van zich laat horen en of er iets gebeurd is.

Rosie Walsh woont in Bristol. De inspiratie voor haar debuutroman namelijk Zeven perfecte dagen kreeg ze toen ze in Buenos Aires woonde en een vriendin iets soortgelijks meemaakte.

Mijn interpretatie van dit verhaal is dat Sarah nooit zal opgeven met zoeken naar Eddie, wat er ook gebeurt. Eddie is de man van haar dromen ook al kent ze hem nog helemaal niet zo goed. Ook Eddie is gek op Sarah maar hij weet niet hoe hij zich moet gedragen en wat hij moet doen wanneer hij meer over Sarah te weten komt. Ze zijn beide ten einde raad. Ik ben ervan overtuigd dat ware liefde voor altijd is en dat twee geliefden altijd de weg naar elkaar terug vinden. Dit boek toont ook dat liefde en haat soms heel dicht bij elkaar kunnen liggen.

Volgens mij is deze roman niet alleen een verhaal over ware liefde maar zijn er ook verschillende andere thema’s in te vinden. Het boek gaat niet alleen over het liefdesverhaal van Sarah en Eddie maar ook over de sterke band van Eddie en zijn moeder en over de geheimen van Sarah haar vrienden. Men komt in dit boek in contact met verschillende situaties waarin de personages de strijd met zichzelf aangaan.

Bij een liefdesroman denk ik meteen aan een voorspelbaar verhaal met een happy end maar dit boek heeft me echt verrast. Elke keer wanneer je denkt te weten hoe het verhaal in elkaar zit, gebeurt er wel iets waardoor je er niet meer aan uit kan. Het boek is niet alleen zeer verrassend maar ook heel aangrijpend. Je leeft echt mee met de hoofdpersoon doorheen het verhaal en je vraagt je voortdurend af wat de reden is van Eddie zijn verdwijning.

De spanning bouwt sterk op doorheen het verhaal. In het begin vond ik het best moeilijk om in het verhaal te komen door de verschillende flashbacks. Ik vond dat het verhaal zich zeer langzaam ontwikkelde maar vanaf het moment dat je in het verhaal komt is het makkelijk om door te lezen en dan lees je dit boek in één ruk uit.

Dit boek is zeker en vast een aanrader voor lezers die van mysterieuze plotwendingen houden. Het is een uniek boek waar je maar geen genoeg van krijgt.

Reacties op: Een betoverend verhaal

Zeven perfecte dagen - Rosie Walsh
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 11,00 Bestel het e-book € 7,99