Campinggeluk 1 een onverwachte zomer

Recensie van:
Een onverwachte zomer
Campinggeluk 1
Wijze van lezen: e book gewonnen via Zin in Feelgood in ruil voor een recensie
Uitgever: Luijtingh Sijthoff
Auteur: Marjoleine Tel
Vanaf het moment dat ze kan praten, vertelt Marjoleine Tel verhalen. Ze werkt als contentspecialist, columnist en auteur voor diverse magazines en bedrijven. Tien jaar lief en leed op een oer-Hollandse camping met man, drie zonen en 101 medekampeerders vormen de onweerstaanbare inspiratiebron voor haar driedelige feelgoodserie Campinggeluk.
Genre: feelgood
Het verhaal:
Linda is moeder van twee zoons, Siem en Jonas.
Haar ex Frits heeft haar verlaten.
Ze heeft een vakantie geboekt op de Veluwse Camping De Zandrand. Weg van alle nare gebeurtenissen.
Gelijk op de eerste dag drinkt ze koffie met buurvrouw Wendy.
De andere camping bewoners leert ze ook kennen.
Is dit een droomvakantie of de hel op aarde?
Wordt haar eigen liefdes vlam weer ontstoken als ze in de ogen van een man kijkt?
Mijn leesbeleving:
De schrijfstijl is beeldend waardoor ik alle camping bewoners kon uittekenen. Tijdens het lezen kwamen zij tot leven. Sommige sloot ik gelijk in mijn hart en anderen maakten me met hun gedrag en karakter boos.
Ik wilde door blijven lezen doordat het verhaal me greep met haar diverse lagen. Van diep verdriet tot passievolle liefde.
Van rouw omdat je verliest wat je het allerliefste wenst. Of omdat je lichamelijk aftakelt en daardoor verbitterd raakt.
Dat je niet gelijk moet reageren op de buitenkant van mensen. Vaak zit er meer achter hoe ze zich aan de buitenwereld presenteren.
De kracht van dit verhaal is dat ikzelf teruggeworpen werd in de tijd. Ik lag weer in een tentje met mijn zusje. Ik liep weer naar de douche met wc rol en toilettas. Ik voelde weer de blikken van andere campinggasten op me gericht. Of je vond vrienden voor het leven door de hele vakantie samen te spelen. Alle personages heb ik voorbij zien komen tijdens mijn verblijf op de camping. Knap dat de auteur dit weet op te roepen met het verhaal. Ik vond het niet leuk dat het verhaal afgelopen was. Ik wil heel graag verder lezen in deel 2 en 3 hoe het verder gaat op camping de Zandrand. Ik kan geen afscheid nemen van dat schitterend bijelkaar geraapt camping volkje.
Mijn mening:
Ik heb genoten.
Ik geef 5 sterren.
Goed gedaan Marjoleine Tel. Ik heb volop genoten.

Meer recensies van JNKingmaPostmaBoekenpearls76