Stief

Recensie van het boek:
Stief
Auteur: Marion Pauw
Marion Pauw is een succesvolle thrillerschrijfster en scenariste. Ze schreef onder andere de bestsellers Daglicht, Zondaarskind en Hemelen. Voor Daglicht ontving Marion de Gouden Strop en de IJslandse prijs voor best vertaalde thriller. Haar razendspannende boeken worden over de hele wereld gelezen.
Genre: thriller
Wijze van lezen: hardcover via dbieb.
Uitgever: Kluitman
Het verhaal:
Kiki is een vijftienjarig meisje die het moeilijk heeft met de scheiding van haar ouders. De moeder van Kiki heeft de scheiding nog niet verwerkt. Maar haar vader schijnbaar wel. Hij en zijn nieuwe vriendin hebben samen een baby.
Kiki doet er alles aan om haar moeder op te vrolijken. Tot haar verbazing krijgt ze op school ineens aandacht van de populairste jongen Tobias. Op een dag stelt haar moeder dolgelukkig haar nieuwste vriend Johan aan Kiki voor.
Of is Johan toch niet de prins op het witte paard?
Mijn leesbeleving:
Ik heb genoten van dit verhaal.
Vanaf de eerste zin zit de ijzingwekkende spanning er al gelijk goed in.
De hoofdstukken zijn duidelijk en vlot geschreven. Met elke keer een duidelijke titel zodat je als lezer weet waar de personages zich bevinden.
Het is een zeer beeldend verhaal. Kiki vertelt het verhaal. Zeer herkenbaar zijn de alledaagse dingen van haar leven op school, vrienden, jongens, uiterlijk en het erbij willen horen. Ik sloot Kiki gelijk in mijn hart. Een lieve, empatische, slimme meid. Ze ziet het geluk in kleine dingen.
Het was net alsof de personages personen waren die echt bestonden. Sommige sloot ik in mijn hart maar sommige daarvan kon ik hun bloed wel drinken.
De plot zag ik niet aankomen. Deze was intens en verrassend.
Ik had nog nooit een boek van Marion Pauw gelezen. Maar ik ben fan. In de toekomst ga ik meer boeken van haar lezen.
Mijn mening:
Ik geef 5 sterren.