Verbroken belofte

Recensie van
Verbroken Belofte Deel 2
Auteur: Rani de Mondt
Rani De Mondt (1999) is een Vlaamse schrijfster in het YA- genre die dol is op alles wat glittert, bubbelende persoonlijkheden, notitieboekjes en uiteraard schrijven. Jong en een tikje eigenwijs heeft zij voor het Vlaams gekozen. Een van de vele avonturen die zij niet uit de weg gaat.
Wijze van lezen: Epub via Ambi Lounge Leesclub o.l.v. Anya van der Gracht.
Genre: Young Adult
Cover:
Ik vind de voorkant middeleeuws aandoen. De dame zit in gedachten verzonken aan een tafel. Met een gepijnigde uitdrukking op haar gezicht. Gebogen over een boek. Wat is er gebeurd of nadert er onheil? De rotsformaties op de achtergrond met de zee beloven ook weer een mooi nieuw avontuur. Uitnodigende cover.
Flaptekst:
Ik vind de flaptekst erg duidelijk. Waar we afscheid namen van Emelie in deel 1 gaan we nu verder. Hoe gaat het verder met de familie Acronius. De flaptekst maakt nieuwsgierig. Ik wil gelijk met lezen beginnen.
Het verhaal:
In deel 1 is Emilie aangevallen door haar eigen broer Frederik en gewond geraakt.
In deel 2 vlucht ze met Elliot naar Tonnom. Zou Helena, haar zus, toch nog leven?
En waren de sprookjes die Helena altijd aan hun moeder vertelde al die tijd de waarheid?
Mijn mening:
De personages zijn door de auteur goed tot leven gewekt op papier.
Je kijkt door de ogen van de diverse personages. Ieder hoofdstuk begint met de naam van een personage doe dan het verhaal vertelt. Ik voelde, rook, proefde en beleefde hetzelfde als de personages. Ik was er daadwerkelijk bij.
De schrijfstijl is beeldend, duidelijk, spannings opbouwend waar dat moet. Geen moeilijke woorden maar leest makkelijk. Het verhaal neemt je mee en laat je niet los. Ik vind het moeilijk te stoppen met lezen doordat de schrijfstijl zo mooi is.
Ik vind de spanningsopbouw voldoende. Je voelt het continu zinderen. Het is zo beeldend geschreven dat je de naderende spanning van de mensen die Emilie en Elliot op de hielen zitten continu voelt. Ook de magische schepsels zorgen voor de nodige zweetplekken en hartkloppingen van de spanning bij mij.
Ik vind de opbouw logisch.
Dit deel 2 gaat logisch verder waar deel 1 eindigde. Bij elke stap of richting die de personages in deel 2 doen of nemen wordt duidelijk uitleg gegeven over het hoe en waarom. Zonder dat het een saaie opsomming g wordt. Maar passend in het verhaal.
Ook nu zijn de foto’s een toevoeging voor het verhaal. Ze maken het nog intenser en invoelender. Daarin is de auteur zeer goed geslaagd.
De plot zag ik niet aankomen. Ik heb nog veel vragen. Maar dat is logisch aangezien dit verhaal 7 delen kent. Deel 2 eindigt met mysterie, vuurwerk en zinderende spanning.
Ik kijk uit naar deel 3.
Mijn conclusie:
Ik geef dit boek 5 sterren.
Er zijn nog 5 delen in deze serie waar ik ook erg nieuwsgierig naar ben geworden.
Ik heb er een nieuwe favoriete auteur bij.
Rani de Mondt bedankt dat ik je mooie boek mocht lezen voor de Leesclub.
Anya van der Gracht bedankt voor de geweldige leiding van de leesclub. De overige lezers voor hun opbouwende kritiek en visie. Ik vond het weer zeer interessant en leerzaam.

Meer recensies van JNKingmaPostmaBoekenpearls76