De rebelse koning

Recensie van:

Cymrion serie:

Het volledige, meeslepende en steamy liefdesverhaal van Isolda, een onwettige koningsdochter, en de twee gevaarlijkste mannen die ze ooit heeft ontmoet.

Deel 4

De rebelse koning

Nu moet zij hem redden

Auteurs: Rosemary Hart & Victoria Flora

Rosemary Hart:

is een Nederlandse auteur die spannende en edgey romance schrijft. Contemporary of fantasy, bittersweet en nachtzwart.

In het echte leven rent ze regelmatig achter haar twee katten of haar peuter aan. Ze houdt van thee, koekjes, wandelen en series kijken.

Rosemary was stiekem altijd van mening dat de damsel in distress eigenlijk niet per se gered hoefde te worden. Haar liefde voor dark romance was dus al geboren voordat ze wist wat dark romance was!  Ze vindt het dan ook fantastisch om haar guilty pleasures nu met haar lezers te mogen delen. Happy reading! :)

Wijze van lezen:

Recensie-exemplaar ontvangen van Rosemary Heart in ruil voor mijn recensie.

Uitgeverij: Rosemary Hart Books

Genre: Dark romance

Cover:

Een man met lange bruine haren kijkt me intens duister aan. Naast hem links een man met blonde haren en rechts een blonde vrouw. Wie zijn zij? De cover is prachtig en maakt me nieuwsgierig.

De flaptekst is bloedstollend spannend.

Quote:

Het is... vreemd stil.’

Adalfonskar knikte. ‘Om een of andere reden is het leger gestopt met vuren. Schijnbaar zijn ze hun kamp aan het opbreken.’

Haar mond viel bijna open. ‘Geven ze het op?’

‘Niet waarschijnlijk,’ onderbrak Aleksander. ‘Ze zijn iets van plan.’

‘Dat vrees ik ook.’ Adalfonskar vouwde zijn armen. ‘Hoe staat het ervoor?’

‘Tot nu toe is alles rustig. Maar ik vrees dat het onverstandig is om de haven onbeschermd achter te laten.’

‘Inderdaad. De troepen die je vandaag hebt ingeleverd, krijg je morgen terug. Hoe gaat het met Gretcherin?’

Aleksander grijnsde. ‘Die oude duif is spijkerhard. Ze zal morgen weer vechten.’

‘Ik hoop het,’ zei Isolda zachtjes. ‘Ik heb een slecht voorgevoel.’

Het verhaal:

Er is geen weg meer terug... Isolda heeft nooit om een oorlog gevraagd, maar nu zit ze er middenin.

Terwijl prins Adalfonskar zich stort in de opstand tegen zijn vader, is het aan Isolda om haar twee geliefden te redden...Maar wie zullen hun bondgenoten zijn en kunnen ze wel op tegen de volle macht van Magna Skander?

De Rebelse Koning is het laatste, spannende deel in de Cymrion-serie.

Mijn leesbeleving:

Je voelt aan de algehele sfeer dat alles in dit deel samenkomt. Deze is beklemmend, angstaanjagend en beneemt je de adem. De spanning loopt in rap tempo op. Noodgedwongen moet je je vijanden onder je vrienden scharen. Enkel om een kans van slagen te hebben. Mooi om te zien dat ook vrouwen voor vol worden aangezien. Zij bundelen hun krachten en inzichten met de mannen.

Nog steeds is het verhaal beeldend geschreven, vol emoties, vurig, hartverscheurend, rauw, indrukwekkend en boeiend. Ongelooflijk hoe familie banden zo verrot kunnen zijn. Dat er zoveel haat, afgunst, dood en verderf bij moet komen. Daar waar je warmte, trots, saamhorigheid en liefde verwacht.

Na een wervelwind aan gebeurtenissen vol spanningen, intriges, kat en muis spel op hoog niveau en vastberadenheid om te vechten voor vrede volgt de zinderende plot. Verwonderlijk hoe hemel en aarde elkaar dan toch helpen om de strijd te beslechten.

En dat twee zo verschillende naties en geliefden zich verenigen in liefde en samenwerking. Dat een ijskoude blik van staal kan veranderen in een warme en meegaande blik. Dat gebonden armen vrij mogen zijn. Dat de agressor rust, liefde, passie en vrede vindt bij diegene die hij eerst als bezit en trofee beschouwde.

Mooi dat de toekomst uit hen voort komt. Toen Gretchelien op het strand stond om Adalfonskar, Megangar en Isolda Ishild uit te zwaaien, toen stond ik naast haar met een brok in mijn keel.

Hopelijk komen zij die ik in mijn hart verankerd heb ooit nog terug.

Mijn mening:

Ik geef 5 sterren.

Opnieuw een prima en realistische opbouw van een zeer spannende achtbaan aan gebeurtenissen. Een finale die zijn weerga niet kent. Daar waar binnen het levenslicht voor het eerst aanschouwd wordt met buiten diegenen die elkaar het levenslicht in de ogen niet gunnen.

Meedogenloos, passioneel, hartverscheurend, vurig, indrukwekkend, emotioneel en ongelooflijk mooi beeldend en filmisch verteld.

Een diepe buiging voor Rosemary Hart. Ik ben fan. Wat een geweldig vierluik!

In de toekomst lees en recenseer ik graag meer van Rosemary Hart.

Kijk voor meer informatie over haar boeken op www.rosemary-hart.com

Meer recensies van JNKingmaPostmaBoekenpearls76