Lezersrecensie

Wijze van lezen:

Luisterboek via BookBeat.

Voorlezer:

Erik van Welzen

Hij leest rustig en goed de woorden uitsprekend voor. Nergens wordt het saai. Hij geeft de interessante teksten meer cachet. Hij geeft de spanning en de meedogenloze gedeelten nog meer indruk mee. Zijn stem doet de personages nog meer leven.

Uitgeverij: Xander

Genre: thriller

Cover:

Bij het kijken naar deze afbeelding word ik licht in mijn hoofd en heb ik het idee op te stijgen en door de lucht te zweven. Alsof ik naar beneden kijk op de aarde, kijkend wat er allemaal gebeurd.

Indrukwekkend en fascinerend.

Mooie tekst:

I ain’t afraid of your Jesus

I’m afraid of what you do in the name of your God

The Klezmatics – I ain’t afraid

Het verhaal:

Een meedogenloze huurmoordenaar op weg om mensen het zwijgen op te leggen. Religieus Antropoloog Simon Ryevaar uit Leiden stuit op intrigerende ontdekkingen. Nova le Temps is journalist bezig om de onderste steen boven te halen in een sekte.

Mijn luisterbeleving:

De proloog benam me al gelijk de adem. Vanaf daar volgen de gebeurtenissen elkaar in razendsnel tempo op.

De afwisselingen in personages, tijd en plaats is uiterst secuur gedaan. Dit verhaal bevat vele leerzame en historische thematiek. Ongelooflijk interessant hoe de auteurs dit naar voren brengen in dit boek. Alsof ik zelf overal bij was zo beeldend was het geschreven en verteld.

De hoeveelheid aan religieuze historie kan saai worden maar dat gebeurt allerminst. Ik vond alles zo nieuwsgierig makend en interessant. Bij de rauwe, hartverscheurende meedogenloosheid van mensen die meenden te moeten bepalen over leven en dood moest ik vaak geëmotioneerd even slikken.

Je leert tijdens het luisteren ook om zelf je mening te vormen over religie, de bijbel en geloven. Wat is de betekenis achter de woorden die in de bijbel geschreven zijn. Vanuit welk perspectief zijn ze ontstaan en waarom? Dat fascineerde en interesseerde mij enorm tijdens het lezen.

De thematiek rond religieuze sekten deed mij denken aan het non-fictie boek van Frank Krake: “Hannelore, het meisje uit de sekte”. Je leest het met open mond van verbazing, afschuw, boosheid maar toch blijf je geïnteresseerd door lezen. De verhaallijnen zijn perfect verweven met die van het segment thriller.

De woorden komen zeer intens binnen. Ze kruipen in je hoofd en blijven daar. Visualiseren van het verhaal gaat uitstekend. Alles wordt filmisch gepresenteerd. Alsof je er zelf middenin zit. De spanning en dreiging lopen op. Het grijpt je bij de keel en tegelijkertijd puzzel je mee naar het grote waarom.

De plot dreunt binnen en laat je in verbijstering achter.

Het verlangen naar deel 2 is gewekt.

Mijn mening:

Ik geef 5 sterren.

Een geloofwaardig opgebouwd verhaal. Afwisseling in tijd, plaats en personages geloofwaardig en uiterst fascinerend. Gedetailleerd uitgewerkte personages die je gedurende het verhaal goed leert kennen qua verleden en heden, karakter en gedrag. De diverse dialoog tussen de personages is messcherp.

Doordat ik het boek luisterde kwam alles nog intenser binnen. Ik ervoer het zoals je naar een film kijkt alsof je in het verhaal aanwezig bent. Je emoties worden uit ten treure beroerd. De verhaallijnen verweven moeiteloos met elkaar. De plot is verbijsterend. Alles komt samen in een explosieve finale.

Ik kijk uit naar een deel 2. Ik hoop opeer avonturen met Simon, Nova en Annabel.

Meer recensies van JNKingmaPostmaBoekenpearls76

Gesponsord