Genieten van begin tot eind

Joëlle 21 oktober 2019
Onlangs las ik het boek Nova van Rebecca Yarros. Nova is het tweede deel in de Renegades serie. Er wordt gezegd dat je de boeken als stand alone kan lezen maar ik raad zeker aan deze als serie te lezen.
Nova gaat over Landon, ook wel Nova, en Rachel. Landon is een echte hartenbreker die ook ooit Rachel haar hart heeft gebroken. Het boek gaat eigenlijk verder waar boek 1 is geeindigd, namelijk bij de aankomst van Rachel op het schip.
Rachel is de beste vriendin van Leah en sinds zij op het schip is probeert zij er alles aan te doen om Landon te ontlopen. Wanneer Landon erachter komt dat Rachel op het schip is probeert hij er juist alles aan te doen om Rachel tegen te komen en met haar te praten.
De chemie is duidelijk vanaf het begin aanwezig tussen Rachel en Landon. Het mooie aan hoe Rebecca Yarros deze boeken heeft geschreven is dat het vanuit het perspectief van zowel Rachel en Landon is geschreven. Je weet hierdoor precies hoe beide zich voelen. Hierdoor snap je ook meer de beweegredenen van de hoofdpersonages die je anders niet helemaal begrepen had.
In het boek gebeuren verschillende dingen waar je niet direct antwoord op krijgt. Hierdoor wil je blijven doorlezen. Het verhaal is op geen enkel moment minder, het grijpt je vanaf het begin aan en eenmaal als het klaar is wil je eigenlijk meer.

Meer recensies van Joëlle