Jasper

Johanna Lime 10 september 2019 Auteur
Jasper is een bijna twintiger die zichzelf een mislukkeling vindt, totdat hij ontdekt dat hij een bijzondere gave heeft. Met die gave probeert hij om de wereld te verbeteren. De knappe Gemma helpt hem daarbij. Maar als hij zijn gave een paar keer heeft ingezet om de wereld te behoeden van rampen, blijkt dat het allemaal niet zo simpel is. In zijn persoonlijke leven en dat van zijn zus gebeuren ook dingen die een grote invloed hebben op zijn leven. Dingen die hij beïnvloedt heeft en die gevolgen zullen hebben.
De boodschap in dit boek is dat je niet alles naar je eigen hand kunt zetten. Je kunt in je eentje de hele wereld niet verbeteren. Soms moet je de natuur zijn gang laten gaan en er alleen voor zorgen dat hetgeen waar jij zelf wel invloed op hebt goed gaat.
Het is een boek met een bepaald fantasy-element dat gevolgen heeft voor Jasper en Gemma en de mensen om hem heen. Van mislukkeling ontwikkelt hij zich tot een jongeman die het niet zo gek doet in het leven. Hij leert verantwoordelijkheid te nemen.
Een goed geschreven boek waarin bepaalde gebeurtenissen en de gevolgen daarop als een rode draad door het verhaal verweven zijn. Het is ook humoristisch. Ik zou het bij Young Adult onderbrengen maar ook voor volwassenen is het nog een grappig boek. Het heeft 183 bladzijden en het kon er makkelijk even tussendoor. Ik had het al snel uit, het leest mede door de korte hoofdstukjes heerlijk vlot.

Meer recensies van Johanna Lime