Karin Hazendonk(1961) is al op jonge leeftijd gefascineerd geraakt door boeken. Na een reorganisatie op haar werk heeft dit er toe geleid dat ze begonnen is met schrijven. Eerst een kinderboek en een voor de oudere jeugd. Daarna schreef ze diverse thrillers en korte verhalen. Het is voor de eerste thriller van de hand van Karin Hazendonk en deze smaakt naar meer.
Voor LetterRijn mocht ik Ongenadig lezen en hieronder kun je lezen wat ik ervan vond.

Wat doe je als de wijn niet te drinken is op een bedrijfsfeestje? Precies, weggooien, zonder dat iemand dit ziet. Alleen laat Sven dit nu zien. Hierdoor raakt de onzekere Anouk in gesprek met hem en van het een komt het ander. Sven is charmant en lief voor haar en ze raakt onder de invloed van hem en smoorverliefd. Maar als hij samen wil gaan wonen moet ze hier toch wel even goed over nadenken en krijgt er zelfs ruzie over. Haar tweelingzus Miranda weet haar over de streep te trekken en haar twijfels opzij te zetten. Maar of dit nu wel zo’n goed idee is? De eerste scheurtjes in hun relatie ontstaan al snel, als ze zijn hobby, het bekijken van gruwelijke horrorfilms ontdekt. Dat Sven twee gezichten heeft komt Anouk achter doordat zij een ongelukje krijgt waar Sven een rol in speelt.
“Het was bizar hoe Sven veranderde als hij een project onder handen had.”
Maar dat is nog maar een schijntje met wat haar verder nog te wachten staat. Haar tweelingzus Miranda speelt een mooie rol in het verhaal. Wat deze is, ga ik natuurlijk niet verklappen, daarvoor moet je Ongenadig echt gaan lezen.
De korte hoofdstukken zijn voorzien van de naam van het personage waaruit het verteld wordt. Door de vlotte, gemakkelijke schrijfstijl van Ongenadig blijf je doorlezen. De auteur deelt speldenprikjes uit door mondjesmaat informatie te verstrekken over gebeurtenissen in het leven van Sven en Anouk. Hierdoor staat de spanningsboog continue gespannen. Je leert Sven en Anouk redelijk goed kennen. Sven is rustig, perfectionistisch, georganiseerd, manipulatief en houdt niet van rommel. Anouk is rommelig en onzeker. Beiden zijn ze gesloten van karakter. De terugblikken naar de jeugd van Sven geven inzicht in hoe het zaadje in zijn jeugd al gepland wordt voor het ontwikkelen van een psychopaat. Dat je al in een vrij vroeg stadium van het verhaal weet dat Sven een psychopaat is doet niets aan de spanning af. Ongenadig kost je je nachtrust, omdat je het achter elkaar uit wilt lezen, zo goed is het!

Reacties op: Spannend tot het einde!

Ongenadig - Karin Hazendonk
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,00 Bestel het e-book € 5,99