Verzwegen trauma is het zesde deel in de VT reeks, rondom Sanne Philips en Luca Borra, beide rechercheurs. Voor mij is dit de een eerste kennismaking met Melissa Skaye en is mij zeer goed bevallen.
Het verhaal opent met “Om te weten hoe je wraak moet nemen, moet je weten hoe je moet lijden.”
En lijden, dat doen de personages in Verzwegen trauma. Iedereen op zijn eigen manier, zowel in het heden, als verleden.
In de proloog wordt het meteen al spannend en maken we kennis met de dader die iemand zijn onderbenen aan het amputeren is.
“De man zou over niet al te lange tijd ontwaken en denken dat hij in een nachtmerrie was beland, waaruit hij niet kon ontsnappen.”
Sanne en Luca maken overuren als er op een gegeven moment 3 slachtoffers zijn in verschillende plaatsen, die op dezelfde manier zijn geamputeerd. Als er dan ook nog een vermoorde vrouw wordt gevonden, worden er de nodige uren gemaakt door Sanne en haar collega’s. Ondertussen ontstaat er spanning in de relatie tussen Sanne en Will, door geheim gehouden gebeurtenissen uit het verleden van Will. En Sanne zou Sanne niet zijn, als ze dit nog even naast de andere zaken gaat uitzoeken. Gaat Sanne niet teveel hooi op haar vork nemen?
De verschillende verhaallijnen komen op het einde mooi samen en dan vallen alle puzzelstukjes in elkaar. Het inkijkje in het leven van Sanne en Will en de terugblikken naar eerdere gebeurtenissen hierin zijn een toevoeging voor het verhaal. Melissa Skaye heeft een verhaal weten te schrijven dat continue de aandacht vasthoudt. Je leert de hoofdpersonages goed kennen en krijgt inzichten in de motieven van de dader. Het Plot is zodanig opgebouwd, dat er veel uitleg is over het ontstaan van de wraak. Het politieonderzoek speelt een ondergeschikte rol in deze thriller en er is veel aandacht voor het privéleven van Sanne en Will. De korte hoofdstukken die voorzien zijn van datum en plaatsaanduiding zorgen ervoor dat je door wilt blijven lezen. Tijdens het verhaal staat de spanningsboog strak gespannen en zijn er de nodige onverwachte ontwikkelingen. Verzwegen trauma blijft boeien tot de laatste bladzijde! En het is nog eens los van de serie te lezen ook.

Reacties op: Geheimen overheersen

Verzwegen trauma - Melissa Skaye
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,00 Bestel het e-book € 5,99