Na het prachtige 'Onder de ombu-boom' was ik nieuwsgierig geworden naar de overige boeken van Santa Montefiore. 'De Vergeet mij niet-sonate' stelt zeker niet teleur.

Het boek vertelt het verhaal van de jonge Audrey Garnet die opgroeit in de Engelse wijk Hurlingham in Buenos Aires. Op een dag komen de broers Cecil en Louis Forrester naar Hurlingham. De maatschappij ziet de oudste broer Cecil als de perfecte partij voor Audrey, terwijl zij juist haar hart verliest aan de gevoelige Louis. Ze beginnen een bewogen en romantische affaire in het diepste geheim. Door een vreselijk verlies en de gevolgen daarvan voor de gemoedstoestand van Audrey vertrekt Louis helaas met de noorderzon en Audrey trouwt met zijn broer Cecil. Toch kan ze Louis maar niet uit haar hoofd zetten.

De kracht van dit boek ligt in de breedte van het verhaal. Het wordt niet alleen beperkt tot Audrey, Louis en Cecil. Audrey's kinderen krijgen uiteindelijk ook een geheel eigen verhaallijn en worden goed uitgediepte personages. Het is een gedetailleerde, maar toch aantrekkelijk geschreven roman die na de eerste 100 pagina's niet meer weg te leggen is. Het heeft dus wel degelijk even tijd nodig om aan te wennen, maar tegen die tijd heeft Montefiore Hurlingham en hoe het daar aan toe gaat goed uiteengezet, waardoor alles uiteindelijk beter op zijn plaats valt.
Het einde van het boek vond ik verrassend en het maakte de karakters van zowel Audrey als Cecil zoveel mooier. Het is heel gemakkelijk om hier een traan bij te laten.

Een prachtig boek van Montefiore en een die ervoor gezorgd heeft dat ik nog lang niet klaar ben met haar boeken!

Reacties op: Heerlijk uitgebreide romance

De Vergeet mij niet-sonate - Santa Montefiore
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 7,99 Bestel het e-book € 5,99