Spannende thriller, apart einde

jolanda.ista 07 juni 2019
Tatiana De Rosnay is een getalenteerd schrijfster, dat staat voor mij vast. Ze kan een bepaalde spannende twist aan een verhaal geven dat de lezer aan het boek gekluisterd houdt. Ook in 'Obsessie' slaagt zij hierin. We duiken echt het hoofd van Pascaline in en worden volledig meegezogen in haar beleving van de moord die gepleegd is in haar appartement en de zoektocht naar de verhalen achter alle slachtoffers van de dader. Pascaline wekt in het grootste deel van het verhaal empathie op, ik leefde echt met haar mee, begon verbanden te zien en ging erin op, hoe dun het boek ook is. Tot ik bij het einde kwam. Tot de dag van vandaag kan ik nog steeds niet begrijpen waarom De Rosnay deze draai aan het verhaal heeft gegeven. Het kwam voor mij uit de lucht vallen, het leek totaal geen verband met de rode draad van het verhaal te hebben en was ronduit overdreven. Erg jammer, terwijl de overige inhoud best boeide voor een korte roman.

Meer recensies van jolanda.ista