Pageturner

Jos Josso 19 september 2019
Ik heb 'Alsof het voorbij' is een aantal jaren geleden gelezen en was er enorm van onder de indruk. Onlangs heb ik het herlezen. Weer boeide het me van begin tot eind, een ware pageturner. Wat herinner je je nog van het verleden? Wat heb je, onbewust misschien, aangericht? Julian Barnes speelt in meer van zijn boeken met dit gegeven. Hoe betrouwbaar is je geheugen en hoe interpreteert de een het verleden ten opzichte van de ander? Nu ik het voor de tweede keer heb gelezen, vind ik dit boek niet zijn beste boek (kun je nagaan!), maar desondanks goed voor vijf sterren, daar niet van. Ik sla gauw de andere boeken die ik van hem las weer eens op, want het is geen straf om welk boek dan ook van Julian Barnes te moeten lezen.

Meer recensies van Jos Josso