Eind maakt veel goed

Jos Kunze 07 mei 2020
Tjonge, het eerste driekwart van dit boek vond ik verschrikkelijk. Daarvoor is de term 'doktersromannetje' bedacht. Vol met zinnen als: 'haar hart klopt in haar keel als Feyre de enorme armspieren ziet bewegen onder Tamlins gebronsde huid'. Bovendien een aantal fouten zoals het moment waarop Feyre en Tamlin net in zijn landhuis zijn: in een gesprek zegt Tamlin haar naam en denkt zij: goh, hij weet mijn naam zelfs nog. Terwijl Tamlin in datzelfde gesprek in het begin ook haar naam al een keer heeft gezegd.
Of de volgende zin: "Ik had mijn boog al gespannen. Geruisloos zette ik er een pijl op". Da's knap, met twee handen.
Afijn, niet zeuren, doorlezen!
En dat leverde toch nog een beloning op: het laatste kwart (eenderde) van het verhaal is erg sterk. Vanaf het moment dat Feyre zelf het avontuur aangaat en een aantal opdrachten moet vervullen. Spannend en erg goed geschreven. Bovendien bevat het laatste hoofdstuk een lekkere cliffhanger waarmee je het slappe begin van dit boek helemaal vergeet en toch erg nieuwsgierig wordt naar het volgende deel.

P.s. ik heb niets tegen doktersromannetjes, ook daar is een hele markt voor, maar het is gewoon niet mijn smaak.

Meer recensies van Jos Kunze