Nostalgie uit mijn jeugd

Jos Kunze 21 juni 2017
Mijn dochter vond dit een leuk boek - en ik vind het nog veel leuker vanwege de herkenning en de nostalgie uit de jaren tachtig. Geboren in 1965 was mijn eerste computer een Commodore 64. Nee, helaas geen Atari. Die was voorbehouden aan mijn vriendje, en ik moet zeggen: meestal won de Atari het wel als het aankwam op leuke spelletjes. Maar wat waren we trots op onze eigen computer. Ik kan me nog herinneren dat ik Duitse computertijdschriften kocht waarin listings zaten. Je was dan uren bezig om eindeloos BASIC-regels in te kloppen. Voor een simpel spelletje als Pong. Tja, times ... they are a changing!
Een briljant idee voor een boek. Halverwege zakt het verhaal wat in maar naar het einde toe zit er bijvoorbeeld weer een briljante (virtuele) scene over Monty Python and the Holy Grail. Graag had ik nog veel meer verwijzingen naar films, games, boeken en popcultuur gezien.
De release van de film (Steven Spielberg!) is vanwege Star Wars VIII helaas uitgesteld van december 2017 naar maart 2018. Ben benieuwd!

Meer recensies van Jos Kunze