Lekker uitstapje

Jos Kunze 16 oktober 2019
Volgens mij ben ik al net zo lang fan van Koontz als van Stephen King, zeg maar vanaf zo’n beetje eind jaren zeventig begin jaren tachtig. Met deze nieuwe serie over FBI agente Jane Hawk verlaat Koontz zijn gebruikelijke pad van het bovennatuurlijke. En dat doet hij niet onverdienstelijk. Koontz staat bekend als nogal conservatief en overstijgt zichzelf met deze sterke en stoere Jane. Ik mag haar! Ze doet steeds het goede, ondanks wat het haar persoonlijk kost. Ze is slim, moedig en vastberaden. Een 'badass' met een hart van goud. En ze twijfelt geen seconde als er iemand omgelegd moet worden, maar alleen als het echt nodig is.

Het begin van het verhaal blaast je omver maar dan kabbelt het wat voort. Het laatste kwart is weer non-stop actionpacked.
Een open einde tot slot, zodat je het tweede deel wel zult moeten lezen om achter de waarheid te komen.

Een lekker uitstapje naar het thrillergenre en een goed verhaal, dat zeker.
De ‘bovennatuurlijke’ Koontz blijft toch mijn favoriet.

Meer recensies van Jos Kunze