Twijfelachtig...

José 11 oktober 2017
Het scheen een goed boek te zijn volgens velen, maar ik vond het twijfelachtig.
Op zich was het verhaal wel goed, maar te "snel afgeraffeld" naar mijn idee. Het was op de een of andere manier verwarrend. De tijdlijnen lopen niet echt soepel zodat je het gevoel hebt dat volgens een bepaalde verhaallijn er bijvoorbeeld 2 weken voorbij zijn terwijl op het bureau het nog maar 1 of 2 dagen later is.
Helen Grace is intrigerend als karakter, evenals haar politiemaatjes.
Het geheel leest op zich makkelijk weg, behalve als je op wat oneffenheden stuit. Of dat aan de vertaling ligt of aan de schrijver, geen idee. Namen worden nogal eens foutief door elkaar gehusseld bijvoorbeeld.
Toch wil ik de schrijver niet afkraken en begin dan ook gewoon binnenkort aan het tweede deel uit de Helen Grace serie, kijken of het beter wordt ;-)

Meer recensies van José