BadAss-bitch met een hart van goud. Harley gaat je omver blazen!!!

José 24 maart 2019
Het boek speelt zich af in een keiharde wereld waar mannen regeren, waar mannen denken dat ze vrouwen kunnen verkrachten en misbruiken, mishandelen, waarbij zelfs ook de kinderen het soms moeten ontgelden. Maar laat dat je a.u.b. niet tegenhouden om dit boek te lezen, te verslinden bedoel ik dan ;-)

Een gruwelijk strak begin dat je meteen in het verhaal zuigt …

Ik ben acht als ik mijn vader voor het eerst een man zie vermoorden. Het is niet de bedoeling dat ik het zie. Maar in de eerste paar weken na mama’s dood loop ik losgeslagen rond als oom Jake er niet is. Ik ben vaak in het bos. Ik speel in de schuilhutten of probeer zo hoog mogelijk op eigen kracht in bomen te klimmen. Soms huil ik omdat ik mama zo mis. Soms kan ik het niet tegenhouden.

Het verhaal speelt zich af tussen 6 juni en 16 juli in een berg en bosrijk gebied genaamd North County.
Als dochter van een keiharde crimineel - Duke McKenna – en een liefdevolle moeder – Jeannie, groeit Harley in haar eerste acht levensjaren al op om op te letten. Opletten voor de rivaliserende familie Springfield die de McKenna's liever dood dan levend zien.
Harley's moeder runt een opvanghuis samen met Mo, haar vrouwelijke partner. Een oase van rust voor vrouwen, de Ruby's, die hulp gevraagd hebben om aan hun man of vriend te ontsnappen – weg van het huiselijk geweld. Ook een plek waar ze van hun verslaving willen afkomen. Het gebied is namelijk vergeven van de Meth, de productie hier van en het transport. Maar ook wapenhandel, prostitutie en andere duistere zaakjes. Kortom een wereld die het daglicht nauwelijks kan verdragen.

Als op een dag Harley's moeder wordt gebeld om een vrouw te komen helpen gaat Harley mee en bekommert zich om het zoontje van de vrouw, Will, door hem alvast mee te nemen in de auto van haar moeder. Als er dan plotsklaps iets verschrikkelijks gebeurt stort Harley's wereldje compleet in.
Duke gaat zich nu toeleggen op de vorming van Harley. Zij moet zijn opvolger worden in zijn criminele imperium. Ze wordt dan ook keihard gedrild, gevormd en gemeten om een wandelende vechtmachine te worden. Maar ook haar oom Jake, Will en zijn oma Miss Lissa en haar trouwe viervoeter Busy maken een groot deel van haar leven tot wat het is en wordt.
De oorlog tussen de rivaliserende families, de chapters van motorclub The sons of Jefferson en alle verdere gespuis dat een graantje wil meepikken – tot zelfs de politie aan toe. De wereld van Harley is kei en keihard.
Ze neemt echter ook het stokje van haar moeder over en wordt partner van Mo in het opvanghuis. Niets en niemand ontziend zorgt ze ervoor dat de vrouwen en hun kinderen veilig en geborgen zijn met alle hulp die ze kan inzetten.

De huidige tijd wordt afgewisseld met terugblikken van Harley op haar verleden, de dingen die haar vormden tot wie ze nu is.
De harde mannen die haar omringen onderschatten haar. Maar Harley is slim, slimmer dan de meeste mannen die liever schieten dan nadenken.
Ze moet wel ….. want door een paar grandioos opgebouwde twists komt het uiteindelijk allemaal neer op overleven en hen die haar proberen te elimineren te slim af te zijn.....
Vertrouwen is hierin het Key-word.

Harley McKenna zal je omver blazen, een hoofdpersonage, een vrouw, zeg maar gerust een BadAss-Bitch – maar wel een dame met een hart van puur goud – die je laat vergeten hoe dun een scheidslijntje tussen goed en kwaad kan zijn of worden. Want in je hart sluiten zul je haar – niet goedschiks dan maar kwaadschiks ;-)
En er moet nog een heel groots karakter voorbij komen in de boekenwereld dit jaar om Harley van haar eerste plek af te stoten in mijn ultieme – pak hem beet – top vijf van meest rakende, meeslepende, hartveroverende en krachtig neergezette personen van 2019 … dat u het ff weet ;-))

Meer recensies van José