Interessante nieuwe fantasiewereld

Amari Peters, een meisje dat in haar leven overal een beetje buiten valt en vaak wordt gepest, vind een geheimzinnig koffertje en de uitnodiging voor een test bij het ministerie van Bovennatuurlijke Zaken. Zou ze nu eindelijk antwoord krijgen op de vraag waar haar broer is gebleven? De wereld in het ministerie is totaal anders met allerlei tovenaars, maar toch ook wel weer hetzelfde. Ook hier is Amari anders.

De vergelijking met Harry Potter dringt zich eigenlijk direct op als je begint met lezen. Ook tovenaars en een personage dat zich zelf niet bewust is van haar krachten. Het ministerie van Bovennatuurlijke Zaken is een heel interessante plek om over te lezen en samen met Amari ontdek je steeds meer van deze parallelle wereld. Gelukkig voor Amari en de lezers introduceert B.B. Alston Elsie, kamergenote van Amari en al snel haar vriendin en gids door dit nieuwe leven. Ze legt uit hoe alles werkt en neemt je bij de hand door het boek.

Het is een heerlijk spannend en origineel (kinder)boek om te lezen. Je verdwijnt helemaal in deze ietswat bizarre, maar zeker interessante wereld. B.B. schrijft heel beeldend en je voelt je net als Amari daadwerkelijke op de aparte enigzins gekke plekken in het ministerie. Je leeft intens mee in een wereld die anders is, maar toch ook weer niet. Het is genieten van deze nieuwe fantasiewereld en het is uitkijken naar meer.

Complimenten voor de prachtige manier waarop het boek is vormgegeven. Hele gave mooie cover met prachtige kleuren. Heel aantrekkelijk om op te pakken en dan is het ook nog eens een sterk boek.

Ik geef het boek ⭐⭐⭐⭐ sterren.

Meer recensies van Joyce Remmerswaal