De illusie van een achtervolging

Dazzle 28 augustus 2016
Het debuut als thrillerschrijfster is voor mij het vierde boek wat ik van deze auteur lees, en ik kan stellen dat er na dit debuut een ontwikkeling ten goede is doorgemaakt.. Het wordt hierna alsmaar beter.

Betekent dit dat het een slecht boek is, Nee dat zeker niet, Het is gewoon een aardig vermakelijk verhaaltje (het is niet meer en niet minder, na een kleine 4 uurtjes lezen zijn de nog geen 250 pagina's uit) wat een aantal uurtjes plezier geeft. Maar er rammelt ook wel het één en ander. Steeds maar weer de illusie van een achtervolging oproepen, vlakke dialogen en veel toevalligheden en gemakkelijke oplossingen. (zomaar een willekeurig voorbeeld (er zijn er heel veel): Claire belt een onbekende voor informatie, er ontstaat een kort gesprek waarin de andere partij vraagt bent u van de politie want we mogen niet zomaar informatie vertrekken en zonder verder nog enige uitweiding is er 5 minuten later een email met de info) Daarnaast is er zo veel wat niet uitgewerkt wordt en wat aan de verbeelding wordt overgelaten.

Zoals gesteld Vandermeeren heeft zich hierna prima ontwikkeld en haar laatste boek Scorpio is echt een boek van niveau. dit begin komt voor mij tot redelijk, een aantal fijne uurtjes

totaaloordeel: 2,5 sterren

Meer recensies van Dazzle