Kneuterig

Dazzle 23 juni 2017
Met het derde zusje is Hewson al weer toe aan zijn derde boek in de zogenaamde Nederland/Pieter Vos reeks. Hewson gebruikt in zijn boeken vaak een land als decor waar hij niet vandaan komt en heeft de nodige faam opgebouwd dat hij uitgebreid research doet en de lokale scenery goed weergeeft.. Waar dat in de eerste twee delen inderdaad goed gelukt was giert het in dit derde deel bij tijd en wijle uit de bocht en wordt het gebruik van de oer Hollandse namen en de kneuterige beschrijving irritant. voeg daarbij het gebruik van 440 pagina's om een niet al te spectaculair en voortkabbelend plot te verwoorden en het wordt duidelijk dat we hier niet met zijn beste werk te maken hebben.
Kijken of met deel 4 de draad van zijn eerdere werk weer wordt opgepakt en dit een eenmalige miskleun is

Meer recensies van Dazzle