Komt binnen

Juanita 01 november 2019
Anya van der Gracht werd geboren in 1957. Met haar positiviteit en doorzettingsvermogen heeft ze al veel mensen geholpen. Ze schrijft het liefst op waarheid gebaseerde boeken. Zo ook "toen was je weg", het vervolg op "achter tralies beland".

In het boek leren we Janine, haar zoon Jack en man Harry kennen. Janine is voortdurend op de vlucht voor haar ex Sjaak die haar altijd opnieuw weet te vinden. Telkens als ze denkt haar leven op de rails te hebben komt Sjaak of een ander probleem op haar weg. En toch krabbelt ze altijd weer recht.

In het boek worden passages verteld door Janine, maar ook door Anya en af en toe komt een cursief tekstje met nog iets meer duiding. Dit zorgde er voor dat ik het verhaal heel goed kon volgen en echt met Janine kon meeleven. Af en toe werd het voor mij wel iets te langdradig, sprong het wat van de hak op de tak en verslapte mijn aandacht wat, maar dan gebeurde weer iets en zat ik weer helemaal in het boek, benieuwd naar hoe het zou aflopen.

Met ongeloof heb ik dit verhaal gelezen, hoe je zo door iedereen aan je lot kan overgelaten worden. Misschien niet het allerbeste boek dat ik al gelezen heb, maar doordat je weet dat het waargebeurd is komt het wel binnen.

Meer recensies van Juanita