Er is al veel over de Escape-room geschreven en zoals bijna altijd zijn de meningen verdeeld. Het eerste hoofdstuk sleurde mij het verhaal in en was er geen rust, tot ik het boek met een diepe zucht had uitgelezen. Ik werd regelmatig verrast door de plotwendingen. Er zijn hoofdstukken waarin 4 mensen in een lift proberen te ontsnappen binnen één uur, en als dat niet lukt, er niet bepaald het beste van weten te maken. Onderhuidse frustraties en wantrouwen vieren hoogtij en het resultaat na 24 uur is daar dan ook naar.
Door het verslag van dit avontuur zit de geschiedenis van twee jonge vrouwen, die het bij het prestigieuze bedrijf niet hebben gered. Langzaam maar zeker wordt het de lezer duidelijk wat het een met het ander te maken heeft.
Ik vind dat de schrijfster dat knap en goed gedoseerd heeft gedaan. Zij heeft veel aandacht aan de verschillende verhaallijnen besteed en bijna obsessief alle losse eindjes afgehecht. Het maakt maar weer duidelijk waar wraak toe kan leiden.

Er is echter één vraag die mij na het lezen nog steeds intrigeert: hoe reageert de "regisseur" van de escape-room, als het nieuws van de afloop bekend wordt? Deze afloop was namelijk nooit de bedoeling geweest. Aan deze consequenties is, net als aan het verblijf in deze escape-room, geen ontsnappen meer mogelijk.
Ik ben heel benieuwd naar het volgende boek (en eigenlijk stiekem naar de verfilming van deze bestseller)!

Reacties op: Er is geen ontsnappen meer mogelijk

De escaperoom - Megan Goldin
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,99