Beer is verliefd

Jufelsie 26 augustus 2019
Eerder maakten mijn kleuters kennis met beer in Een beste vriend voor Beer. Ze reageerden dan ook allemaal enthousiast, toen ik het nieuwste boek van Sam Loman liet zien Beer is verliefd.
Beer is verliefd op Eekhoorn. De hele dag denkt hij aan haar en heeft kriebels in zijn buik. Hij wil haar graag iets geven maar is daar te verlegen voor. Beer plukt bloemen, bakt eikelkoekjes en maakt een kunstwerk voor haar. Maar steeds als hij iets voor haar wilt afgeven, loopt hij op het allerlaatste moment weg. Ontdekt Eekhoorn toch wie er zo gek is op haar?
Beer is verliefd is een prachtig verhaal waarin jonge kinderen kennismaken met het gevoel van verlegenheid en verliefdheid. Mijn kleuters herkenden het gevoel en wilden hier graag over vertellen. Er ontstond een fijn kringgesprek, waarin iedereen vol aandacht naar elkaar luisterden.
De illustraties bij het verhaal zijn vrolijk en sfeervol. Ze vullen het verhaal aan, zodat jonge kinderen het verhaal goed begrijpen. Door het gebruik van zachte kleuren komt alles heel rustig en lief over. Je blijft er naar kijken.
Beer is verliefd… ben jij ook verliefd?

Meer recensies van Jufelsie