Geronimo, de pinguïn die geloofde dat hij kon vliegen!

Jufelsie 08 oktober 2019
Opnieuw een prachtig prentenboek van David Walliams… Geronimo, de pinguïn die geloofde dat hij kon vliegen!. Zijn verhalen zijn vrolijk, grappig en er gebeurt altijd wat. Hij speelt met woorden die in verschillende grootte van de pagina’s spatten.
In zijn nieuwste prentenboek maken we kennis met Geronimo. Een kleine pinguïn, die vanaf zijn geboorte een grote droom heeft: hij wil vliegen! Hij doet verschillende pogingen. Hij gebruikt een sneeuwhelling als startbaan, springt op de grote, dikke buik van een zeeolifant en klimt boven op een grote blauwe vinvis om op zijn spuitgat te gaan zitten. Helaas, even vliegt hij door de lucht maar valt dan regelrecht naar beneden. De vader van Geronimo heeft dezelfde droom gehad en begrijpt zijn zoon helemaal. Kan hij zorgen dat de droom van zijn zoon Geronimo uitkomt?
Geronimo, de pinguïn die geloofde dat hij kon vliegen! is een verhaal voor kinderen die dromen hebben. David Walliams laat kinderen zien dat ze dromen mogen hebben. Geronimo is een doorzetter en uiteindelijk met een beetje hulp komt zijn droom voor hem uit. Mijn kleuters vinden de oplossing helemaal geweldig. Het water is de lucht voor Geronimo. Ze lachen erom en begrijpen helemaal dat hij zich nu vrij in het water voelt. Hetzelfde gevoel wat hij heeft wanneer hij door de lucht vliegt.
Bij het verhaal heeft Tony Ross opnieuw de illustraties verzorgd. Mijn kleuters genieten van zijn tekeningen. Lekker groot, met humor en een aantal in ‘stripvorm’ naast elkaar. Zo zien ze wat er stap voor stap gebeurt. Na het voorlezen vragen ze altijd of ze door het boek mogen bladeren. Leuk, om dan van afstand toe te kijken hoe ze nagenieten.
Geronimo, de pinguïn die geloofde dat hij kon vliegen!… geloof jij dat hij kan vliegen?

Meer recensies van Jufelsie