Mag ik van jou een kusje?

Jufelsie 06 oktober 2019
Het prachtige prentenboek Mag ik van jou een kusje? is in een nieuw jasje gestoken.
Deze keer met illustraties van Yvonne Windhorst-Maaskant. Zij won in 2018 de illustratiewedstrijd.
Op het verkleedfeest heeft Muis een lief, warm kusje gekregen. Ze kan niet slapen en vraagt zich af van wie zij dit kusje heeft gekregen. De volgende dag besluit ze alle dieren in het bos om een kusje te vragen. Als eerste loopt ze naar Eekhoorn. Zijn kusje vindt Muis te nat. Daarna kriebelt de kus van Konijn en plakt de kus van Kikker. Na honderd kusjes op iedere wang loopt Muis weer terug naar haar hol en ontdekt daar dat ze niet zo ver had hoeven zoeken.
Mag ik van jou een kusje? is een warm, lief verhaal op rijm geschreven. Samen met Muis gaan kinderen op zoek naar het dier, dat het kusje weggaf. Heerlijk om voor te lezen. Jonge kinderen genieten van het ritme en na verloop van tijd gaan ze zelf mee rijmen.
De illustraties zijn prachtig. Yvonne heeft haar tekeningen in heldere kleuren ingekleurd. Ze zijn gedetailleerd en nodigen kinderen uit om er naar te kijken.
In de tekeningen zullen ze verrassende dingen ontdekken. Wandel samen door het bos of kijk rond in het hol van Muis.
Mag ik van jou een kusje? is een prentenboek waar je van begin tot het eind van geniet!

Meer recensies van Jufelsie