Nooit alleen

Jufelsie 12 september 2019
Wanneer ik het prentenboek Nooit alleen opensla en doorblader vallen de mooie illustraties mij meteen op. Het zijn papieren collages, doorzichtig gemaakt op een lichtbak en zo gefotografeerd. De kleuren, de silhouetten van Grootje Babka en Kleine Beer … het is prachtig, ik ben onder de indruk.
Het verhaal gaat over Grootje Babka en Kleine Beer. Samen gaan ze graag op pad, de wijde wereld in. Een kaart hebben ze niet nodig, ze kiezen hun eigen weg. Op een dag gaat Grootje Babka liggen en wordt niet meer wakker. Kleine Beer gaat alleen verder. Al snel krijgt hij gezelschap en komen twee wegen bij elkaar.
Nooit alleen is een verhaal waarin afscheid, vriendschap en avontuur centraal staan. Het boek is groot van formaat, heerlijk om er in te “verdwalen”. Kleine stukjes tekst vertellen het verhaal, meer woorden zijn er niet nodig. Samen met de illustraties kom je helemaal in de sfeer en ga je mee met Grootje Babka en Kleine Beer. Je reist mee in dit bijzondere avontuur.
Met het prentenboek Nooit alleen kruip je op de bank en ben je niet alleen!

Meer recensies van Jufelsie