Grappige stripverhaaltjes voor beginnende lezers

Jufelsie 24 september 2022
In het eerste boek Worstje en zijn vrienden van Greg Pizzoli maken we kennis met Worstje en zijn vrienden Pinda, Buzz en Bromnijn. Nu is het tweede deel verschenen: Worstje en zijn vrienden gaan naar boven!
Opnieuw een boek met grappige stripverhaaltjes voor beginnende lezers.
Zodra we het boek openslaan, zien we een kleurrijke inhoudsopgave met kleine illustraties. In het eerste verhaal is Worstje bezig met het schrijven van een lied over zijn vriendschap. Daarna gaan we op zoek naar een ‘nies’, die plotseling weg is, ontdekken we wat een bijzonder ding een ladder is, vinden een boom wel heel bijzonder en vragen ons in het laatste hoofdstuk af wat we moeten doen, nu het boek uit is. Naast deze verhalen, vind je twee moppen in stripvorm: bloedzuigers en de rommelmarkt.
Worstje en zijn vrienden zorgen ervoor dat we plezier krijgen in het lezen.
Met grappige tekeningen en tekstballonnen met weinig tekst brengen ze een boodschap over. Met hun humor zorgen ze ervoor dat we betrokken zijn en blijven. Er staan geen moeilijke woorden in en de situaties waar de vrienden in terecht komen zijn voor iedere lezer herkenbaar.
In het eerste deel werden we door de auteur uitgedaagd om Worstje, Pinda, Buzz e Bromnijn te tekenen. Hij legde dit in stappen uit. In Worstje en zijn vrienden gaan naar boven! geeft hij ons nieuwe tekentips. Nu leren we hoe we gevoelens bij de vrienden kunnen weergegeven. Dit kan eenvoudig: door te experimenteren met waar je pupillen, wenkbrauwen, lachjes en fronsen tekent. Daarnaast ontdekken we verschillende synoniemen voor blij, droevig, boos, bezorgd en wantrouwend.

Beginnende en ervaren lezers krijgen er nieuwe vrienden bij.
Opnieuw zorgen Worstje, Pinda, Buzz en Bromnijn voor veel lees- en kijkplezier.

Meer recensies van Jufelsie