Een super en unieke verhaallijn

jufveronique 25 augustus 2019
Met dank aan uitgeverij Celtica Publishing, kreeg ik de kans om het verhaal achter deze mooie cover door te nemen. Na drie hoofdstukken gelezen te hebben, ben ik op zoek gegaan naar meer informatie over de schrijfster en tijdstip van schrijven van dit boek. Door verschillende instappen, personages en gebeurtenissen kreeg ik een gejaagd gevoel doorheen het verhaal.. Ik had de indruk dat naast de eigenlijke tekst, een diepere storyline verstopt zat. En ik bleek gelijk te hebben. De schrijfster heeft dit ook in haar dankwoord volledig verwoord. Terra 7 is het eerste boek van een trilogie, maar ook het eerste boek van de schrijfster. De verhaallijn vind ik super en uniek. Als je houdt van science-fiction, andere planeten in het universum, als je gelooft of wil geloven dat er leven is buiten het leven op aarde, dan zal je met dit boek zeker je gading vinden. Ik ben er dan ook wel van overtuigd dat heel wat jongeren deze publicatie graag zullen lezen. Ikzelf zal ook op zoek gaan naar de twee andere delen, want de opzet heeft me zeker kunnen bekoren. Maar de verhaallijn zelf was soms chaotisch. Sommige stukken lazen zeer vlot. Je kreeg prachtige beschrijvingen van plaatsen waardoor je bijna zelf een personage in het verhaal werd. Maar als je dan opeens een stukje moet hernemen omdat er zonder overgang of inleiding over iets of iemand anders wordt geschreven, is dit natuurlijk minder leuk. Zeker als je net in het verhaal komt. Het is een zoektocht in het boek. Heel wat personages passeren de revue, de ene al wat beknopter besproken dan de andere. Er staan deze mensen heel wat verhalen te wachten, dus misschien had de inhoud wel over meer boeken mogen gespreid worden, zodat ieder karakter volledig tot zijn recht kan komen. Dat gevoel had ik ook bij dingen die gebeurden. Teveel veranderingen, soms te verwachten, soms volledig uit het niets gegrepen, waarbij het verhaal dan teniet ging …. De enkele erotisch getinte scénes vond ik overbodig en hadden geen functie of meerwaarde in dit verhaal. Van deel 2 : Het huis van de Roos en deel 3 : Het antiparadijs wordt achteraan in het boek een kort leesfragment vrijgegeven en dit vind ik altijd superleuk. Het geeft je toch een idee van wat nog zal volgen. Deze uitreksels hadden alleen wat langer mogen zijn. Als je houdt van Young Fantasy en je bent ouder dan 16 jaar, neem dan zeker het boek in je handen.

Meer recensies van jufveronique