Heel leuk ruimteavontuur!

Dexter is een echte uitvinder, zijn kamer ligt vol met onderdelen en hij heeft al meerdere dingen zelf gemaakt. Sommige mensen verklaren hem voor gek als hij zegt dat hij naar de ruimte gaat. Dan op een avond stort er een ruimteschip neer met Wimm aan boord. Dit is dé kans voor Dexter om een reis naar de ruimte te maken. Hij doet net alsof dat doodnormaal is en gaat met Wimm mee.

Ze zijn op weg naar Saturnus, maar daar hebben ze niet genoeg eten voor meegenomen om de reis door te komen. Dus ze moeten een stop maken op de maan. Daar is een maanboer die ze maanmelk kan verkopen. De maanboer heet ZiZa en uiteindelijk hoeven ze niet voor de melk te betalen, want ZiZa gaat mee. Hij heeft wel zin in een avontuur.

Het avontuur dat ze meemaken zit vol met mooie planeten, ruimtewezens in allerlei soorten en maten, schurken en goedzakken. Dexter beleeft van alles en dankzij een uitvinding van Edison Einstein kan hij met alle ruimtewezens praten. Billy Extra Plankgas is een heel erg leuk ruimte avontuur! Zeker voor kinderen die de ruimte interessant vinden, maar ook kinderen die van gekke wezens houden of van avontuur.

En voor de boekenliefhebbers: een onderdeel van het ruimteschip had de sticker “Billy Extra Plank” dus daarom heet het ruimteschip Billy Extra Plankgas.

Ik wil kinderboeken.nl bedanken voor het toesturen van het recensie-exemplaar. Het boek gaat mee naar school en de kinderen in de klas zullen er ook van genieten.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars