Prachtig verhaal met boodschap

Bloem is een prachtig verhaal. De hoofdpersoon Bloem vertelt je wat er is gebeurd in het stadje Betondeugd. Door haar is er namelijk een ramp geweest. Bloem heeft zaadjes gevonden en die plant ze. Wat er daarna gebeurt, kan niemand geloven.
Het verhaal wordt opgebouwd, alle personages leer je eerst kennen, voordat de ramp komt. Zodra de ramp is gebeurd, wordt duidelijk wie echt vrienden zijn en wie je maar beter niet in de buurt kunt hebben. In het verhaal zit ook een boodschap verstopt. Planten en bloemen zijn belangrijk voor onze planeet. Een oude legende in het boek leert de lezer wat belangrijk is, niet alleen voor de aarde, maar ook waar je gelukkig van wordt.
Bloem is een verhaal met een boodschap. De brave Bloem kan daarnaast herkend worden door vele kinderen, maar wanneer ze zich niet meer aan de regels houdt, zijn er ook weer herkenbare punten. Ik denk dat dit boek ook erg leuk is om samen te lezen, zodat je kunt praten over het verhaal. Dit debuut van Nicola Skinner is een aanrader!
Ik heb Bloem als recensie-exemplaar gekregen van Harper Collins.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars