Ingewikkeld en opgelost

Mijn mening
Het lezen van een Baantjer boek is altijd leuk. Het is aan de ene kant voorspelbaar, ze eindigen namelijk altijd bij De Cock thuis, maar aan de andere kant, vind ik de dader altijd onverwacht. Ook in dit deel zag ik de dader niet aankomen en dat heeft Peter Römer goed gedaan.

Het politiebureau krijgt een facelift, alles wordt opnieuw geschilderd. Daarom worden De Cock, Vledder en Keizer in een soort bezemkast gezet. De Cock is het hier niet mee eens en gaat er vooral op uit.

Samen met Vledder komt hij stukje bij beetje steeds dichter bij de oplossing van het moordonderzoek. Het wordt zelfs ook nog persoonlijk voor commissaris Buitendam, hij kent de slachtoffers. De Cock probeert Buitendam te ontwijken en uiteindelijk snapt Buitendam ook wel waarom De Cock dat heeft gedaan.

Een Baantjer boek is net een aflevering van de tv-serie, al ben je hier wel iets langer mee bezig dan zo’n aflevering duurt. Toch is het altijd weer veel te snel uit. Gelukkig zijn er genoeg delen en hoeven we nooit heel erg lang op een volgend deel te wachten. Volgens mij komt de volgende in januari.

Ik wil Uitgeverij de Fontein bedanken voor dit recensie-exemplaar.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars