Dit was het eerste boek dat ik van Sophie McKenzie heb gelezen, maar ik zag op Goodreads dat ze al heel veel boeken heeft geschreven! Na dit boek gelezen te hebben, ben ik ook benieuwd naar haar andere boeken.

Geloof Me is zo geschreven dat je je heel goed in kan leven in Carey, je volgt echt alles door de ogen van haar. Ik vind een boek lezen in de ik-vorm niet zo fijn, maar toen ik eenmaal in het verhaal zat, kon ik dat loslaten.

Je wordt meerdere malen op het verkeerde been gezet. Niet alleen door wat Carey zegt en denkt, maar ook door wat de andere personages zeggen. Je leert vooral Carey kennen, maar andere personages leer je zoveel als nodig is kennen.

De spanning komt al vrij snel in het verhaal als de haatberichten worden verstuurd en de politie op bezoek gaat bij Carey. De rol van de politie vond ik wat ongeloofwaardig en ik vond het jammer hoe de moeder van Carey reageerde. Toch snap ik de keuze van de auteur.

Het verdere verloop van het verhaal voelt aan alsof het zou kunnen gebeuren in real life, met hier en daar wat ongeloofwaardigheden. Het is een boek, dus dan mag dat ;-)

Ik vond Geloof Me een spannende thriller voor de jeugd. Doordat er meerdere problemen zijn in het verhaal, krijgt het verhaal ook diepgang. Aan te raden voor de fans van Mel Wallis de Vries, Cis Meijer, Margje Woodrow en Eva Burgers. Ik kreeg dit boek als recensie-exemplaar.

Reacties op: Spannende actuele thriller

Geloof me - Sophie McKenzie
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,99 Bestel het e-book € 15,99