Heerlijk (voor)leesboek!

Ik vond het heerlijk om dit (voorlees)boek te lezen. Ik houd ervan om een boek eerst te lezen voor ik het ga voorlezen in de klas. Dus dat heb ik ook met dit boek gedaan. Achteraf was dit niet nodig geweest, want alles is heel duidelijk in het boek en er gebeuren geen gekke dingen.
Gordeldier houdt van kaas. En schildert het liefst ook de hele dag kaas. Samen met Haas woont hij in een huisje in het bos. In het bos wonen nog meer dieren. Gordeldier vindt Jaguar wel aardig, maar is bang dat Jaguar Haas gaat opeten. Dit zorgt voor grappige situaties.

Elk verhaaltje is losstaand, maar het leukste is natuurlijk om het hele boek te lezen. De personages uit elk verhaaltje komen steeds terug. Het boek ademt vriendschap uit. Andere woorden die het boek omschrijven zijn dieren en hartverwarmend.
Gordeldier is heel beschermend, Haas houdt van lezen. Oh en Gordeldier houdt van broodjes kaas! De illustraties maken het hele verhaal af. Gordeldier lijkt wel een rockster (zie cover).
Voorlezen vanaf een jaar of 6, zelf lezen kan ook gemakkelijk vanaf een jaar of 8. Het zijn grote letters. Ik kreeg dit boek als recensie-exemplaar vanĀ Uitgeverij Billy Bones.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars