Leerzaam

Jufwillemijnopallstars 22 september 2019
Kleuren is allereerst een prachtig boek! Daarnaast is het ook een heel leerzaam boek. Ted van Lieshout haalt er kunst bij, om meer te kunnen vertellen over de kleuren. Hij vertelt over zwart, wit, grijs, en waarom deze kleuren eigenlijk geen kleuren zijn. Hij laat alles zien over hoe kleuren gemaakt worden en gaat dan verder over de kleuren bruin, rood, geel, blauw, groen, oranje, paars en roze.

De cover vind ik erg aantrekkelijk, dit boek ziet er vrolijk uit en nodigt uit tot lezen. Het papier is stevig en is daardoor ook makkelijk te lezen. Het formaat is een voordeel, je kunt alle details van de afbeeldingen en foto’s goed zien.

De informatie die Ted van Lieshout geeft, was niet allemaal nieuw voor mij. Toch heb ik het idee dat ik weer nieuwe kennis heb opgedaan. Het boek is voor jong en oud, plaatjes kijken met de jongsten en dieper de stof in gaan met de wat oudere kinderen. Wanneer wij op school weer een kunstthema hebben, zal ik dit boek zeker in gaan zetten.

Voor meer informatie: https://www.kinderboeken.nl/boek/kleuren-2/

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars