Liefdevol verhaal

Ik moet eerlijk bekennen, ik las nog nooit eerder een Mees Kees boek. Iedereen is altijd enthousiast, dus deze wilde ik lezen! Ik kon zonder problemen zo instappen in dit deel. In het begin worden alle klasgenoten beschreven, dit hielp zeker!

Tobias is de hoofdpersoon, je leest het verhaal door zijn ogen. Bij de fancy fair gaan ze geld ophalen voor een goed doel. Maar het goede doel, daar is hij eigenlijk wel heel erg mee bekend. Durft hij het aan de klas te vertellen? Hij vertelt het in ieder geval aan Mees Kees, in ruil voor dat Mees Kees ook iets doet wat hij eng vindt. Tobias vertelt het uiteindelijk aan de klas.

Alle leerlingen hebben hun eigen aandeel aan het circus, ieder mag zijn talent laten zien. Dat is niet altijd voor de schermen, maar ook achter de schermen. Er worden zelfs nieuwe vriendschappen gesloten.

Mees Kees, Tobias en de andere kinderen in de klas zijn niet alleen met het circus bezig, maar hebben ook nog hun eigen problemen. Ik vond het heel goed hoe dit voorzichtig in het verhaal is verwerkt. Kinderen komen voor elkaar op en zorgen voor elkaar. Het hele boek heeft een positieve vibe.

Zelf te lezen vanaf 8 jaar, al eerder voor te lezen. Makkelijk te lezen voor leerlingen in groep 6, maar dat maakt het niet minder leuk.

Voor meer informatie kun je kijken op: https://www.kinderboeken.nl/boek/mees-kees-hoppa/

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars