Spanning kwam laat

Zwijg van Mel Wallis de Vries belooft weer een super spannende thriller te worden. De flaptekst is veelbelovend! Het gaat over Fee, Sarah, Jamie en Alyssa, vier vriendinnen. Bijna elke vrijdag hebben ze een meidenavond. Voor deze vrijdag heeft Jamie een plan bedacht.

Het verhaal wordt rustig opgebouwd, je leest eigenlijk meteen hoe het afloopt, maar hoe dat is gekomen, daarvoor moet je het hele boek lezen. Je leest het verhaal vanuit Sarah. Zij is de ik-persoon. Het verhaal springt van “ervoor” naar “erna”. In de “erna” stukjes lees je vooral politiedocumenten.

Sarah heeft een moeilijke tijd achter de rug waardoor ze liever niet thuis is. Ze vindt het dus heerlijk om weg te zijn. Maar het huis van Fee, waar de vriendinnen afspreken, vindt ze eigenlijk maar eng. In het donker hoort Sarah veel geluiden die ze niet kan thuisbrengen…

Zwijg is een spannende jeugdthriller, uiteindelijk, want naar mijn smaak kwam de spanning wel erg laat. Uiteindelijk was ik verrast door het einde, maar andere elementen waren ook wel voorspelbaar. Er zitten meerdere belangrijke boodschappen voor jongeren in verborgen, dus ik zou het zeker aanraden voor alle jongeren die houden van spannende boeken! Lees ook zeker de andere boeken van Mel Wallis de Vries!

Ik kreeg die boek als recensie-exemplaar van Uitgeverij de Fontein.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars