spannend einde

15 november 2016
Eindspel van Isa Maron, de titel zegt het eigenlijk al. Het laatste deel van De Noordzeemoorden, waar we zo lang op hebben gewacht, waar je dan ook weer even in moet komen. Maar wat zit het verhaal weer goed in elkaar en wat is het weer spannend. We volgen Kyra weer verder op haar zoektocht naar haar verdwenen zus Sarina. Zal het haar lukken om haar zus te vinden, of is het echt te laat en geeft Vincent zijn geheimen prijs. Maud zit met een dubbele moord, op een bejaard echtpaar opgescheept, maar ook op het persoonlijke vlak wordt Maud flink op de proef gesteld. Een ‘overkill’ waar zoveel woede en haat aan te pas is gekomen, dat het bejaarde echtpaar geen schijn van kans had, maar waar geen spoor te vinden is, of misschien toch …. Dit gebeuren wordt zelfs een beetje overschaduwd door alles wat er verder gebeurd op de zoektocht naar de verdwenen meisjes. Een verhaal waarbij de spanning weer super wordt opgebouwd. Je moet je in het begin even een weg banen door al de personages, maar dan zit het verhaal weer onder je huid en leef je mee. Het verhaal, wordt weer net als in de vorige delen afgewisseld met cursief geschreven gedeeltes, waarin we kunnen lezen hoe het Sarah is vergaan, bij Vincent en Eddy. Alles wordt weer mooi uitgewerkt, de gruwelijkheden worden niet mooier gemaakt dan ze zijn en er is weer grondig onderzoek gedaan, wat het verhaal net weer dat beetje extra geeft. Plotwendingen worden niet geschuwd, waardoor je als lezer extra alert blijft. Een schitterend en vooral spannend einde van De Noordzeemoorden, waarbij alle losse eindjes keurig worden weggewerkt. Als we alle delen samenvoegen is het een geweldig spannend geheel. Van mij mogen er meer zulke series komen.

Meer recensies van