grof

30 juli 2014
Het boek is spannend, leest als een trein, maar toch overviel mij af en toe het gevoel dat ik een YA boek aan het lezen was. De persoon van Kyra is goed uitgewerkt, en ze draagt de nodige bagage met zich mee. Wel vond ik het zeer bijzonder dat al de personen die meedoen in dit boek constant worden vernoemd met voor en achternaam.
Verder vind ik het taalgebruik wat overdone, te grof, en er wordt veel in gevloekt. Voor de schrijver, vind ik dit absoluut niet kunnen. Je schrijft een boek, wat voor iedereen toegankelijk moet zijn, zowel jeugd als ouderen. Op deze manier leer je de jeugd mss woorden die ze beter niet kunnen gebruiken en ouderen willen je boeken niet meer lezen omdat het te grof is.
Maar verder is het een goed verhaal, waarvan ik toch zeker het vervolg wil lezen, omdat ik wel wil weten hoe al deze personages verder worden uitgewerkt. Maar ook om te zien hoe het afloopt met de zoektocht van Kyra.

Meer recensies van