oppervlakkig

14 februari 2016
Oppervlakkig
Wanneer je begint te lezen in het boek ‘ In een donker donker bos, van Ruth Ware valt het je meteen op dat er iets niet helemaal in orde is met de hoofdrolspeler Nora. Ze heeft een behoorlijk laag zelfbeeld van zichzelf en is nog steeds niet over haar jeugdliefde James heen. Als er dan een uitnodiging op de deurmat valt voor een vrijgezellenfeest van haar jeugdvriendin Clare, gaat Nora daar wel heen. Maar erg enthousiast is zij niet, ze heeft Clare al 10 jaar niet gezien en ze gaat notabene ook nog trouwen met de jeugdliefde James. Met 6 personen belanden ze in een glazen huis midden in het bos, de telefoonlijn is dood en het bereik van je mobiel is nihil. In dit opzicht aardig beklemmend.
Toch blijft het allemaal wat aan de oppervlakte sudderen, de personages worden goed uitgewerkt, al mis ik wel wat meer volwassen gedrag, het blijft allemaal wat puberaal. Dit verhaal, de setting had voor een heel erg spannend verhaal kunnen zorgen en toch komt het niet tevoorschijn. Heel jammer. Maar voor een debuut zeker niet slecht, er is aandacht besteed aan de toegankelijkheid van het boek. Door de vlotte schrijfstijl, soms korte en soms wat langere hoofdstukken blijft de aandacht gevestigd op de personages. De cover is mooi, en roept om gelezen te worden. Er is zeker aandacht besteed aan het boek, de cover en de inhoud.
Een goed debuut, de schrijfster blijft op mijn lijstje staan, ben persoonlijk dan ook zeer benieuwd naar een tweede boek.

Meer recensies van