Heerlijk vakantieboek

Juul 06 augustus 2019
De afgelopen dagen was het 30+ graden. Prima weer om te lezen. En helemaal om dit boek te lezen. Het neemt je mee naar Parijs, Sardinië, Milaan en Como.

Het verhaal gaat over vrouwen met een bijzonder talent die werken in de mode. Vrouwen die worstelen met hun dromen en het waarmaken daarvan. Vrouwen die verlaten zijn door familie, moeder zelfs. Vrouwen die de moederrol overgenomen hebben.

De zoektocht naar de geheime zus van een van die vrouwen, Marianne, staat centraal. Zij vraagt haar aangenomen dochter Camilla voor haar op zoek te gaan. Tijdens die zoektocht leert Camilla zichzelf kennen en te kiezen voor wat haar gelukkig maakt.

Het is een boeiend verhaal over sterke vrouwen in tijden dat het allemaal niet mee ( lijkt ) te zitten.

Het verhaal zou makkelijk een draak van een boek kunnen opleveren, alle sentimenten zijn daarvoor aanwezig. Maar ik werd toch meegezogen in het verhaal en kon steeds moeilijker stoppen met lezen.

Het enige minpunt: de proloog. Daar heb ik weinig van begrepen, ook na het lezen bleef het abracadabra voor mij. Ik heb na het lezen van die proloog mij er echt even toe moeten zetten om verder te lezen. En wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan! Mijn oordeel: GOED

Meer recensies van Juul