Haalt het niet bij de Zeven zussen

Juul 21 juli 2019
Een ander boek dan ik gewend ben van Lucinda Riley. Dit keer geen verbinding met een ver verleden, maar terugblikken naar het verleden van hoofdpersoon Helena. Een leuke verandering, misschien wel even een verademing zelfs.

De held van het verhaal is voor mij de 13-jarige zoon Alex. Hij is slimmer dan gemiddeld, is zich daar ook van bewust. Maar hij heeft vooral ook veel humor en aparte trekjes: bv een panty over je hoofd trekken om muggen tegen te houden. Hilarisch.

Tijdens het lezen waan je je regelmatig heerlijk op vakantie in Cyprus. Je kan de geuren bijna ruiken, de warmte bijna voelen. Dat is wel een kracht van de schrijfster, beeldend schrijven.

De personages blijven over het algemeen vrij vlak, ook de hoofdpersonen. Het enige wat ze aan ontwikkeling meemaken is leren omgaan met de geheimen en geschiedenis van Helena. Maar het is niet zo dat daar een epische zoektocht voor nodig is.

Het is zeker een fijn boek om te lezen, maar minder dan haar vorige boeken. Mijn oordeel: OKE

Meer recensies van Juul