Het gegeven is origineel: je fantasie de loop laten als je een opvallende rouwadvertentie ziet. Een advertentie die meer vragen oproept dan beantwoordt. Dat is de basis van dit boek, Bertina zag zo’n advertentie en ging aan de slag.

Het verhaal leest snel en is best spannend. Ik wilde steeds maar doorlezen omdat ik wilde weten hoe het zou aflopen. Dat is een goed teken.

Het verhaal is misschien wat vergezocht voor een dorpje op de Veluwe. Aan de andere kant: de misdaad trekt ook steeds vaker weg uit de grote steden. Maar toch…ik zie dit niet zo heel snel gebeuren.

Teus is iemand die niet snel opgeeft. In zijn zoektocht, maar eigenlijk in alles wat hij doet. Eenmaal begonnen, dan maak je het ook af.

Wat misschien een jammer detail is, vind ik dan, is dat er tijdens het lezen veel tipjes van de sluier al worden opgelicht, waardoor de echte verrassingen uitblijven. Ik vind het minder spannend dan de Rode Magneet. Maar verder is het een prima boek dat je zeker een paar uurtjes leesplezier oplevert. Mijn oordeel: OKE

Reacties op: Origineel uitgangspunt

De Veluwse verdwijning - Bertina Mulder