Geheugenverlies

Juul 01 oktober 2019
Jim wordt wakker en is exact 2 jaar van zijn leven kwijt. Hoe kan dit? Wat is er gebeurd? En hoe kan het dat het exact om 2 jaar gaat?

Het verhaal wordt afwisselend in het heden en het verleden vertelt. Daardoor krijg je een compleet beeld van de gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden. Ook wordt het perspectief afgewisseld tussen vader Jim en zoon Vince.

Het is een boek dat, als je er eenmaal in begonnen bent, moeilijk weglegt. Ik heb tot half 3 ‘s nachts doorgelezen tot het uit was. Ik moest weten hoe het allemaal in elkaar stak. Wat de achtergronden waren. En ondanks dat er veel ten grondslag ligt aan de gebeurtenissen, het is niet te veel. Sterker nog, het zijn precies de dingen die het verhaal kloppend maken. Al had ik 1 plotwending toch niet helemaal zien aankomen ( Joris ).

Aan het einde van het boek vroeg ik mij wel sterk af of het geheugenverlies nou echt was, of voorgewend. Ik denk dat elke lezer dat maar voor zichzelf moet bepalen. Ik heb mijn twijfels.

Met dit boek bewijst Sandra maar weer dat ze kan schrijven, en goed ook. Mijn oordeel: GOED

Meer recensies van Juul