De minder bekende zus

Juul 15 april 2020
Dit is volgens mij de dikste uit de serie. En toch las ik hem weer net zo snel uit. Het is gewoonweg genieten die boeken van Lucinda Riley. Bijna een vakantie tussen alle andere boeken die ik lees. Een prettig uitstapje. Waar genieten verzekerd is.

Van te voren had ik weinig verwachtingen van het boek, wat het onderwerp betreft. Ik had niks met Electra, ze was in de vorige boeken eigenlijk de grote afwezige, waardoor ik ook nog geen “binding” met haar had.

Maar Electra blijkt een bijzonder persoon te zijn, met een even bijzondere geschiedenis. Ze is een sterke, sociale vrouw, al ziet ze dat zelf in het begin niet.

Zoals in alle boeken van de Zeven zussen wordt er een mooie verbinding gemaakt tussen het heden en het verleden. Het verleden in het Interbellum, wat sowieso een interessante periode is. En in Afrika, wat een mooie achtergrond voor een bijzondere, en niet altijd even makkelijke, geschiedenis.

Het boek eindigt met een klapper, die op zich niet helemaal uit de lucht komt vallen. En 1 ding weet je zeker: er komt nog een boek! En dat is heuglijk nieuws. Iets om naar uit te kijken.

Het is niet het mooiste boek in de reeks, maar ik heb er zeker wel van genoten. Mijn oordeel: PRACHTIG

Meer recensies van Juul